تیرماه ۱۳۷۶ – نامه به دکتر عارف –پیشنهاد انتخاب باغ نگارستان برای مکان اعطای دکترای افتخاری در جامعه‌­شناسی به جناب آقای دکتر حبیبی

مورخ ۴ تیرماه ۱۳۷۶

حضور محترم جناب آقای دکتر عارف رئیس دانشگاه تهران

احتراماً معروض میدارد، از اینکه قرار است، در هفته اول مرداد، از طرف دانشگاه تهران به جناب آقای دکتر حسن حبیبی معاون محترم ریاست جمهوری، دکترای افتخاری در جامعه‌­شناسی داده شود، به مصداق «نیّت خیر مگردان که مبارک فالی است.» مبارک بادا.

از آنجا که پیوند جناب حبیبی، با جامعه‌­شناسی از کار در موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی (باغ نگارستان) آغاز شد. و همکاران بخاطر دارند، روزی که ایشان برای ادامه تحصیل می­رفتند، در جلسه خداحافظی، که در اطاق شورا تشکیل شده بود، با اظهار ناراحتی از این سفر و جداشدن از محل کار و همکاران گفت که دوباره به اینجا بر­می­گردد. اینک بجا خواهد بود ـ که به هر نیتی هست ـ در همین محل، که در تعمیر آن نیز ایشان سهم عمده دارند، جناب آقای دکتر حبیبی از دانشگاه تهران دکترای افتخاری جامعه‌­شناسی دریافت دارند.  بطوریکه مشاهده می‌شود و معمار نظر میدهد، ساختمانهای شمالی باغ نگارستان ـ که تعمیر آن تقریبا به پایان رسیده ـ و صحن باغ و باغچه‌­ها را، در این فرصت یک‌ماهه می­توان آماده ساخت.

با پوزش از این تصدیع، امید است دلبستگی‌­ها، برنامه‌­ریزی‌­ها، هزینه‌­ها و کوشش­‌های دلسوزانه و علاقه‌­مندانه چندین سال دانشگاه به‌­ثمر نشسته، و در این فرصت و مناسبت شاهد افتتاح و آغاز رونق مجدد نخستین مرکز آموزش عالی، در ایران باشیم.

باتقدیم احترامات

مامور خدمت در باغ نگارستان

محمود روح­‌الامینی